Bismillah

MY BLOG


Rabu, Julai 08, 2009

Selingkar Kisah - Keterlanjuran.

Ini adalah kisah-kisah keterlanjuran yang aku copy dari emel aku. Semoga kisah ini menjadi tauladan untuk semua.


3. MuniraXXX - February 13, 2007
Tidak perlu kita menyalahkan sesiapa dalam isu terlanjur kerana jika tidak bertepuk sebelah tangan pasti ianya tidak akan terjadi insiden yang pada mulanya di ingini dan apabila ianya menjadi bencana lalu ianya menjadi insiden yang tidak di ingini.
Saya adalah merupakan salah seorang yang pernah mengahadapi peristiwa hitam ini di mana saya tidak boleh mengatakan bahawa saya tertipu dalam hal ini kerana saya juga yang telah mengundang peritiwa ini untuk berlaku.
Ketika baru berusia 16 tahun saya telah di dedahkan dengan banyak video-video ghairah yang sentiasa membuat saya sering terangsang dan ingin mencuba aksi-aksi yang di tayangkan di dalam video berkenaan. Al maklum sahaja kerana saya juga adalah manusia biasa yang tidak dingin dari perasaan keinginan menikmati apa yang saya lihat yang macam sedap saja.
Lalu pada satu malam yang saya katakan pada malam itu adalah satu malam yang seronok tetapi apabila saya fikirkan kembali ianya kini menjadi satu sejarah hitam bagi saya.
Seperti biasa seorang teman telah mempelawa saya ke rumah bujangnya , pada mula-mula kami berbual biaa sahaja, tetapi setelah dipujuk saya bersetuju untuk menonton video X bersamanya.
Dalam keghairahan menonton tiba-tiba saya dipeluk dan cium dan kerana pada masa itu saya sedang terlalu ghairah dan telah lama menyimpan perasaan untuk mencuba, akhirnya saya menyerahkan tubuh saya kepada teman saya tadi dan kahirnya berlakulah insiden yang meungkin di sengajakan secara tidak sengaja.
Kami sering melakukan perbuatan terkutuk itu sehingga suatu hari saya mendapati diri saya hamil 4 bulan.
Dunia menjadi gelap dan saya tidak tahu apa yang perlu saya lakukan dan teman lelaki saya telah membuat keputusan untuk berhijrah ke Kota Raya.
Saya terumbang -ambing bagaikan mencari sesuatu untuk saya bergantung. Akhirnya saya membuat keputusan untuk mencari teman lelaki saya di Kota Raya.
Nasib tidak menyebelahi saya ,apabila saya terpaksa mengadaikan diri saya pula untuk menampung kehidupan kerana saya tidak mempunyai kelulusan dan pekerjaan di Kota Raya berkenaan.
Sehinggalah seorang lelaki yang baik hati menawarkan diri untuk mebantu saya. Kerana tuhan masih sayangkan saya, Lelaki ini yang berkeluarga menarik saya keluar dari kancah maksiat ini sehinggalah saya melahirkan anak yang saya kandungi.
Rezeki anak, saya kini telah mendapat pekerjaan , walaupun tidak besar gajinya dan tidak glamour sekurang-kurangnya saya punya sumber rezeki yang halal untuk membesarkan anak saya.
Kini usia saya telah menjangkau 26 tahun dan saya telah matang dalam kehidupan dan menjadikan pengalaman remaja yang tidak sengaja dalam sengaja sebagai satu tauladan.



24. Balqish Wafiah - August 20, 2007
Saya adalah antara wanita yang telah terlanjur..saya mempunyai teman lelaki dan saya pernah menggugurkan kandungan 3 kali ..saya seorang yang terpelajar dan jangan terkejut saya juga guru ..tapi sebagai seorang wanita saya juga mempunyai hati dan ingin disayangi ..tapi kasih sayang saya dipersiakan ..dan sekarang hidup saya telah musnah ..trauma sepanjang hayat ..dan saya perlukan seseorang untuk membantu saya untuk terus hidup..bantulah saya ..


missrunsing - August 8, 2008
Assalamualaikum…t.q kerna mewujudkan wed ini..amat sy kesali utk menceritakan hal ini kpd kwn2…lebih baik sy minta pndpt di dlm web ini..biar sy knlkn dr sbgai…miss..f..sy mula tlanjur dgn tman lelaki sy sjak awal thun ini…pknln kami sjak di zaman skolah lg…tetapi bibit2 cinta hadir diawal pertemuan semula..setelah 8 bulan menjalinkan cinta…kini sy dapati hamil di usia 13 mggu-3 bulan++kami amat menyanyangi bayi ini begitu juga teman lelaki sy…tetapi…kami tidak blh menikah ats alasn teman lelaki akn menyambung pelajaran bg menjawat jawatan tinggi dlm pekerjaannya. .Kami bingung…dia meminta sy utk menggugurkan kandungan…tetapi…sejak kami scan di klinik..amat terharu bila melihat kandungan ini begitu sihat dan sudah berbentuk…luluh hati sy kiranya ingin membuangnya. .tapi…persoalannya…dimana sy akan melahirkan si kecil ini kelak..bgaimn dengan masa dpnnya..lebih2 lg…kn sy bekerja sbgai kakitgn kerajaan…sy harap…ade insan y dpt membntu sy…sekurg2nya memberi pendpt tentg hal ini…kerana walau apepn terjd…sy terlalu syangkn kandgan ini…t.q


52. missrunsing - August 18, 2008
terima kasih atas nasihat & sokongan…sy memg akan sentiasa memikirkn mslh..masa dpan saya & jg bayi dlm kndgn ini..saya bru 20 thn..mgkn pendpt luar sn..sy msih muda..namun hakikatnya…dugaan ini btol2 mendewasakn sy..kini teman lelaki sy bersetuju utk sama2 menjg bayi ini..mgkn itu memberi sy kekuatan lg utk tros menjg bayi ini.kami bersetuju tidak memberi tahu keluarga kami…bg kami…kesilpn y berlaku…tidak lah smpai akan memudaratkn keluarga kami…sy juga risau kiranya perkara ini smpai ke pengetahuan keluarganya…mgkin perasaan syang keluarganya terhdp sy akn bertukar menjd benci..bg saya..kesilapan y kami lakukan, biarlah kami y tanggung…saya akui..sy kotor…namun begitu…sy msih waras utk tidak membuat bayi saya dicampak merata2..tanpa asal usul…sy juga sdah tidak hirau pndangan jelek msyrkat…sy cuma harap..tuhan menerima taubat sy…dan memberi peluang utk sy & teman lelaki sy meneruskn kehidupan bg sama2 menjg bayi ini..walaupn hanya seketika…wassalam..


85. wanita muda - February 22, 2009
scary dan memilukan.

Jangan baca jika anda lemah semangat atau lemah perasaan…
Anda ingin menggugurkan kandungan?Atau anda pernah terfikir untuk gugurkan anak?
Pernah tahu atau belajar macamana prosedur itu dilakukan?
Begini caranya…
Berikut ini adalah gambaran mengenai apa yang terjadi di dalam suatu proses pengguguran/ pembunuhan anak :
Pada kehamilan muda (dibawah 1 bulan):
Pada masa usia janin masih sangat kecil, pengguguran/ pembunuhan dilakukan dengan cara menggunakan alat penyedut (suction).Sang anak yang masih sangat lembut akan tersedut dan hancur luluh.
Saat ia dikeluarkan dapat dilihat cairan merah berupa gumpalan-gumpalan darah dari janin yang baru dibunuh itu…
Pada kehamilan lebih lanjut (1-3 bulan):
Pada tahap ini, di mana janin baru berusia sekitar beberapa minggu, bahagian-bahagian tubuhnya mulai terbentuk.Pengguguran/ pembunuhan dilakukan dengan cara mencucuk anak tersebut, kemudian bahagian-bahagian tubuhnya dipotong-potong dengan menggunakan peralatan khas untuk proses pengguguran/ pembunuhan.
Anak dalam kandungan itu diambil dengan menggunakan peralatan tersebut, dengan cara mencucuk dan menarik bahagian yang boleh tercapai seperti pinggang, bahu atau leher.
Setelah dicucuk-cucuk, dihancurkan pula bahagian-bahagian tubuhnya.
Tulang-tulangnya diremukkan dan seluruh bahagian tubuhnya disiat-siat menjadi bahagian-bahagian kecil agar mudah dikeluarkan dari kandungan.
Dalam klinik pengguguran/ pembunuhan, biasa dilihat potongan-potongan bayi yang dihancurkan ini.
Ada potongan tangan, potongan kaki, potongan kepala dan bahagian-bahagian tubuh lain yang mungil dan comel.
Anak kecil tak berdosa ini telah dibunuh dengan cara yang paling mengerikan.
Pengguguran/ pembunuhan tahap kehamilan lanjutan (3 sampai 6 bulan):
Pada tahap ini, bayi sudah semakin besar dan bahagian-bahagian tubuhnya sudah jelas kelihatan.
Jantungnya sudah berdegup dan tangannya sudah boleh menggenggam.
Tubuhnya sudah boleh merasai kesakitan, kerana jaringan sarafnya sudah terbentuk dengan baik.
Pengguguran/ pembunuhan dilakukan dengan terlebih dahulu membunuh bayi ini sebelum dikeluarkan.
Pertama, diberikan suntikan maut (saline) yang dimasukkan ke dalam ketuban bayi.
Cairan ini akan membakar kulit bayi tersebut secara perlahan-lahan, menyesakkan pernafasannya dan akhirnya setelah menderita selama berjam-jam sehingga selepas 24 jam, bayi itu akhirnya mati.
Selama proses ini dilakukan, bayi akan memberontak, cuba menangis, menjerit dan jantungnya berdegup deras.
Pengguguran/ pembunuhan tahap kehamilan lanjut (6 sampai 9 bulan):
Pada tahap ini, bayi sudah sangat jelas terbentuk. Wajahnya sudah kelihatan termasuk mata, hidung, bibir dan telinganya yang mungil. Jari-jarinya juga sudah menjadi lebih jelas dan otaknya sudah berfungsi baik.
Untuk proses ini ia dilakukan dengan cara mengeluarkan bayi tersebut hidup-hidup, kemudian dibunuh.
Cara membunuhnya mudah saja dan inilah kaedah paling murah dan biasa kita lihat di Malaysia :
Biasanya langsung dilemparkan ke tempat sampah, ditenggelamkan kedalam air atau dipukul kepalanya hingga pecah sehingga tangisannya berhenti dan pekerjaan terkutuk itu selesai.
Selepas itu, hanya darah bayi itu sahaja yang akan mengingatkan orang-orang yang terlibat di dalam pengguguran/ pembunuhan ini bahawa satu pembunuhan keji telah terjadi…
Semua proses ini seringkali tidak disedari oleh para ibu yang melakukan pengguguran/ pembunuhan ini. Mereka merasa bahawa pengguguran/ pembunuhan itu cepat dan tidak sakit.
Mereka tidak sedar kerana di bawah pengaruh ubat bius. Mereka boleh segera pulang tidak lama setelah pengguguran/ pembunuhan dilakukan.
Benar. Bagi wanita, proses pengguguran/ pembunuhan itu cepat dan tidak sakit.
Tapi bagi bayi, itu adalah proses yang lama, sangat mengerikan, menyakitkan, dan benar-benar tidak berperikemanusiaan!
Jadi untuk anda yang merancang untuk melakukan pengguguran (pembunuhan) ini, anda sudah fikir 200 kali?
Belum?
Kerana anda ada sebab lain?Anda melakukannya atas nama perubatan?
Baiklah.Saksikan lagi apa kesudahan janin2 dan bayi2 yg tak berdosa yg digugurkan
ATAS NAMA PERUBATAN:


94. missrunsing - April 17, 2009
lama saya tidak mengunjungi web ini…sbnarnya sy tidak meneruskan membela bayi kandungan saya.tapi menggugurkan. .terlalu byk dugaan dan saya x dapat hadapinya..selapas pengguguran itu..sesaatpn jiwa saya x tenteram…saya hanya berdoa ..smbahyang dan berpose..dengan cara itu saja saja dapat menemui ketenangan.bagi saya..kesilapan y lalu adalah pengajaran bagi kite utk melihat kebenaran.walaupn saya dan teman lelaki saya msih bersama…kami terus terang kepada orang tua kami..kini kami mengikat ;pertunangan. .bagi saya adalah selamat sekiranya kita x membelakangi ibu bapa kita.diawal perkenalan lagi saya sudah menambat hati orang tua tunang saya.oleh itu saya rasa masih terbela dan tak semua lelaki itu x bertanggungjawab. .bagi saya..seburuk2 mana anak itu melakukan kesalahan..pasti lambat laun ibu bapa akan menerimanya. saya bersyukur kerna ibu saya amat mengambil berat pasal diri saya..cm kini saya harus bertaubat..bagi saya…sekiranya kita ingin kehidupan yang baik..kita juga harus berubah menjadi yang baik..dan sy x akn sesekali melupakan pengalaman itu kerna sekiranya saya melupakannya…pasti saya akan mengulangi kembali kesalahan itu..saya berharap…kepada sesiapa y mengalami masalah seperti saya ini.segera berbincang dengan ibu bapa..jgn smp pisang berbuah 2 kali..sekiranya kt mampu meneruskn kndgn…teruskn lah…kerna itu adalh hadiah y berhrga…t.q


104. Leeza@- May 22, 2009
assalamualaikum semua..bulan disember lps,saye kne rogol..Tuhan saja yg tahu perasaan saye mase tu..sedih,geram, marah,sakit hati mcm nk bunuh diri..sume ada..sejak kes tu hidup saye mcm dah gelap..hari2 saye menangis berkurung dlm bilik..sye lgsung x ada selera nk mkn..tdo pon x boleh,sebab sering dihantui kejadian tu..tpl dlm pada tu…saye cekalkan hati,saye g buat report polis,skang kes tu tgh pending lagi sebelum dibicarakan. Fmly saye terkejut dgn berita tu..saye igtkan dorang akan bagi sokongan pada saye,tp apa yg berlaku sebaliknya plak..fmly mula sisihkan saye,saye xmintak pun perkara tu nk jadi..:’( saye xfhm knapa sy diperlakukan sebegitu..skarang sye semakin tertekan,saye xtau nk pegi mana,sye xada arah tuju..sye nak lari dari sumer nie,saye nak mulakan hidup baru..tolongla saye..:’(



Land of anger,
I didn’t ask to be born
Sadness, sorrow, everything so alone
Laboratory sickness infects humanity
No hope for cure die by technology
A world full of shit coming down,tribal voilence everywhere
Life in the age of terrorism, we spit in your other face!
War of races,world without intelligence
A place consumed by time, end of it all!
We’re born with pain!
No more, we’re dead embryonic cells!
Corrision inside…we feel!
Condemned future…we see!
Emptiness calls…we hear!
Final premonition…the truth!
Land of anger, I didn’t ask to be born
Sadness, sorrow, eerything so alone…
Laboratory sickness infects humanity
No hope for cure, die by technology!
We’re born with pain!
Suffer remains!
We’re born with pain!
Suffer remains!
WE’RE DEAD!!!
—> dead embryonic cells by sepultura

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ingin belajar sesuatu..

http://www.starfall.com/ Learn to Read with phonics www.starfall.com A free website to teach children to read with phonics. For preschool, kindergarten, and first grade. Exciting phonics games and online interactive books. http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en home | LearnEnglish Kids | British Council learnenglishkids.britishcouncil.org Welcome to new LearnEnglish Kids! All your favourite games, songs, stories and activities are here - you can have fun and learn English too! You can search for your favourites, orhave a look at the new Explore sectionand find out where everything is. Kalau nak alih bahasa melayu ke english dan sebaliknya hanya perlu copy and paste di http://www.citcat.com/ tapi lepas tu kena sesuaikan ayatlah kadang2 bercelaru sikit, enjoy A multipurpose portal enabling searching and surfing of real-time translated text and web pages. Surf the Internet in your own language! Dalam banyak buku , buku "rich dad and poor dad" banyak memberi kesan peribadi .Yang ulat buku tentu dah baca, dah 10 tahun kot buku ni terjumpa ebook pdf free kena download http://www.middleastpost.com/87/rich-dad-poor-dad-pdf-download/ . nak cepat2 download sebelum moderator delete. enjoy.. Rich Dad , Poor Dad pdf zip rar download www.middleastpost.com download rich dad poor dad for free zip rar pdf are available Free Arabic Language Course, Learn Arabic, Arabic Tuition www.madinaharabic.com Madinah Arabic - Free Arabic Course, Arabic Language Lessons, Forum and 1-to-1 tuition. Learn Classical–Qu’ranic, Modern Standard, Business Arabic and Islam. untuk peminat tv3 tonton rakaman kegemaran anda http://mobile.tv3.com.my/;jsessionid=wGOdK7q7FsQI1LrFPz2F8Q** Percuma software untuk menapis unsur2 lucah di internet diminta kawan2 yang ada internet tu download lah sebagai kawalan dari anak2 kecil dari terdedah... tapi bapa jangan risau boleh guna pasword untuk buka semula hehehe http://download.cnet.com/K9-Web-Protection-32-bit/3000-27064_4-10487710.html?tag=mncol . Harap sebarkan pada kawan2 lain sharing is caring. Tambahkan ilmu pegetahuan dengan menonton documentary. macam macam topic ada http://topdocumentaryfilms.com/ Tukartiub mengulas berita semasa secara sinis dan jenaka. http://tukartiub.blogspot.com/ enjoy... Tukar Tiub tukartiub.blogspot.com Web tv tempatan terbaik low broadband pun streming ok tak putus http://www.tvselangor.com/live/channel1/ www.tvselangor.com The best web tv live http://www.mivo.tv/ web ni dari negara jiran kita. heran aku kita kat sini semua pun kena bayar. Nak tengok tv rancangan csi house dll astro pun kira outdated. enjoy.. http://tvshack.net/ TV Shack - tune in tvshack.net Welcome to tvshack.net, watch movies, tv shows, cartoons, standup comedy and documentaries free!

Harapan Tanpa Suara - Kami Perihatin.

Kelahiran - Anugerah Yang Tidak ternilai Untuk Seorang Wanita.

SOLAT

AL IKTIROF

TAUBATAN NASUHA

AYATUL KURSI

DOA-DOA HARIAN

DOA QUNUT

QASIDAH ISTIGHFAR

TELL ME WHY -DECLAN GALBRAITH - a children's tribute